MENU
Головна » Статті » Мої статті

Аналізуючи ЗУ "Про правовий режим воєнного часу"

З величезної кількості питань які я хотів розглянути сьогодні Верховна Рада все ж таки мене змусила розглянути питання воєнного стану. 12.05.2015 254 народні депутати проголосували за ЗУ "Про правовий режим воєнного часу". На цю тему в народу виникало дуже багато питань, головне з яких - яким чином маючи фактичні бойові дії на території України не вводиться воєнний час, а ведеться незрозуміла антитерористична операція за участю Збройних сил України та добровольчих батальйонів. Понад рік "народні обранці" тягнули з цим питанням і нарешті щось з себе видавило. В загалом закон за своїм змістом він не дуже відрізняється від свого "попередника". Головне він доповнений поняттям введення воєнного режиму на окремих територіях України. Однак деякі аспекти закону викликають занепокоєння, розгляну їх:

Згідно проголосованому закону військове командування разом із військовими адміністраціями мають право:

- регулювати роботу підприємств телекомунікацій, поліграфічних підприємств, видавництв, телерадіоорганізацій, телерадіоцентрів, театрально-видовищних закладів та інших підприємств, установ, організацій і закладів культури та засобів масової інформації, а також використовувати місцеві радіостанції, телевізійні центри та друкарні для військових потреб і проведення роз'яснювальної роботи серед військ і населення; забороняти роботу приймально-передавальних радіостанцій особистого і колективного користування та передачу інформації через комп'ютерні мережі;

Питання - якщо буде введений військовий правовий режим на окремій території України дана норма поширюється на всю територію України? Відповідь так! Тобто увівши воєнний режим к прикладу на територіях Донецької та Луганської областях то Наш Президент фактично буде контролювати ЗМІ на всій території України....

- порушувати у порядку, визначеному Конституцією та законами України, питання про заборону діяльності політичних партій, громадських об'єднань, якщо вона спрямована на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення;

Ну тут далеко бачити не треба. Будь яка політична сила котра суперечить поглядам "коаліції" буде визнаватись антиукраїнською та фактично ліквідовуватись. Привіт Комуністам, мені шкода це писати, але Вас все ж таки прикриють.

- у разі порушення вимог або невиконання заходів правового режиму воєнного стану вилучати у підприємств, установ і організацій усіх форм власності, окремих громадян телекомунікаційне обладнання, телевізійну, відео- і аудіоапаратуру, комп'ютери, а також у разі потреби інші технічні засоби зв'язку;

Як таке можливо? Пану Президенту не достатньо обладнання на своєму "5" каналі? Будь які засоби масової інформації які діють на території України та видають не те що вигідно "слугам народу" не тільки будуть переслідуватись, а в них ще й обладнання буде вилучатись на законних підставах.

- забороняти торгівлю зброєю, сильнодіючими хімічними та отруйними речовинами, а також алкогольними напоями та речовинами, виробленими на спиртовій основі;

Враховуючи той факт, що я вже декілька місяців не вживаю спиртних напоїв дане положення мені досить подобається, однак чи можливо заборонити бійцю випити так звані "фронтові"? Дане питання перейде в площину підпільного виробництва та корупційних схем. Виробники горілчаних виробів будуть продавати спиртні напої не сплачуючи при цьому жодної копійки акцизного збору.

- інтернувати (примусово оселяти) громадян іноземної держави, яка загрожує нападом чи здійснює агресію проти України.

Скільки росіян перебуває на території України? Їх дуже багато. Куди вони їх збираються оселяти і що з ними робити в Законі не передбачено. І це серйозне геополітичне питання яке може призвести до так званого "захисту росіян в Україні"!

Приймаючи цей закон наші "обранці" не забули захистити свої інтереси. У період воєнного стану не можуть бути припинені повноваження Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, а також судів, органів прокуратури України.

Дуже цікаве питання є діяльності добровольчих батальйонів на територіях на котрих введено воєнний стан. Згідно закону Генерального штабу Збройних Сил України розробляє та вносить на розгляд Ради національної безпеки і оборони України пропозиції щодо залучення інших військових формувань та правоохоронних органів до здійснення заходів правового режиму воєнного стану. Тобто ті військові формування котрі невизнані Радою нацбезпеки (в особі Президента оскільки Рада підпорядковується йому) будуть визнаватись як  приклад терористичні, чому б і ні?

Дуже цікаве питання повноважень військових адміністрацій. На територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, громадського порядку та безпеки, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи – військові адміністрації. ЇХ повноваження, на мою думку, безмежні. Деякі мене зацікавили:

складання та затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього, забезпечення виконання відповідного бюджету;

Тобто незрозумілі люди, які не знають особливостей тих чи інших територій будуть не просто приймати участь у складані місцевих бюджетів, а самостійно це будуть роботи.

- розміщення на договірних засадах замовлень на виробництво продукції, виконання робіт (послуг), необхідних для територіальної громади, на підприємствах, в установах та організаціях;

Навіщо ці корумповані тендери... Навіщо домовлятися з адміністраціями коли можна домовитись лише з однією людиною - керівником військової адміністрації - це буде людина на котру покладеться все... про що в законі чітко вказано - керівник є розпорядником бюджетних коштів.

- встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги;

Ну тут як доповнення до повноважень "Керівника". Не буде вистачати коштів у бюджеті на особисті потреби... тримайте тарифи в двічі вищі, і кошти з'явились.

- сприяння діяльності органів суду, прокуратури, юстиції, служби безпеки, внутрішніх справ, адвокатури та Державної кримінально-виконавчої служби України;

А цей пункт мене дуже занепокоїв, тобто так звана "військова адміністрація" фактично в особі однієї людини не просто буде розподіляти бюджетні кошти, вона ще бути мати величезний вплив на всі державні структури в тому числі й суди... На яку правосудність можна розраховувати в таких випадках? Яка там презумпція?

До речі, під час воєнного часу не буде діяти стаття 34 Конституції України яка гарантує кожному право на свободу думки та слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань. Загальними словами забудьте про те щоб хоч слово сказати проти обранців.

Не забув наш любий президент і перестрахуватись. У першому читанні даного законопроекту цей момент був відсутній, а саме Президент здійснює лише стратегічне керівництво Збройними Силами України, іншими військовими формуваннями та правоохоронними органами через Генеральний штаб Збройних Сил України; Тобто він задав стратегію, а ви що хочете те і робіть, а не впорались самі винні.

І головне. На мою думку Цей закон розглядається саме зараз, через те що наносу в нас місцеві вибори. Беручи до уваги те, що рано чи пізно все ж таки доведеться зайнятись питанням децентралізації, вибори до місцевих рад досить важливе питання. Беручи до уваги нинішні рейтинги нашої славетної коаліції чи вигідно проводити вибори у жовтні? відповідь звичайно ні!. і про це не забули згадати у законі:

В умовах воєнного стану забороняються:

зміна Конституції України;

зміна Конституції Автономної Республіки Крим;

проведення виборів Президента України, а також виборів до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим і органів місцевого самоврядування;

Ну і щоб добавити собі часу на підготовку після провальних військових операцій:

Верховна Рада України не пізніше ніж у дев'яносто денний строк з дня припинення чи скасування воєнного стану, якщо чергові або позачергові вибори до відповідних органів мали бути проведені в період, на який було введено воєнний стан, приймає рішення про призначення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих виборів.

Дякуємо нашим славним"обранцям" за черговий європейський Закон. Будемо Шановні жити по новому.

Дякую читачам за коментарі.

Категорія: Мої статті | Додав: tigvip (12.05.2015)
Переглядів: 813 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar