MENU
Головна » Статті » Мої статті

Як комітети, спікери та президенти фальшували текст ЗУ "Про місцеві вибори"

            Ну що ж нарешті дочекались.... Законопроект "Про місцеві вибори" вирушив у останній шлях - на підпис до Президента України. Згадаємо цей нелегкий шлях з моменту реєстрації 28.05.2015 року, 3.06.2015 року - перший раз внесений до порядку денного, однак нерозглянутий, 18.06.2015 року взятий за основу, 2.07.2015 року внесений до порядку денного, однак нерозглянутий і нарешті 14.07.2015 року наші народні обранці вирішили за для європейського майбутнього проголосувати Пітерський законопроект не розглядаючи більш ніж 1500 поправок до нього. Що характерне з 14.07.2015 року ніхто не бачив і не міг уявити який же буде текст даного законопроекту. Всі терпляче чекали.... І навіть коли 24.07.2015 року законопроект з Підписом Гройсмана пішов до ПАНА Президента, тексту на сайті Верховної Ради не з'явилося. І лише 27.07.2014 року текст був оприлюднений в інтернеті. І що б ви подумали? Звичайно з величезною кількістю виправлень про котрі ніхто не міг здогадатися. Деякі я зараз Вам розпишу отже:
ст. 16. ч. 3. Загальний склад (кількість депутатів) місцевої ради становить при чисельності виборців:
1) до 500 виборців – 10 депутатів;
2) від 500 до 1000 виборців – 12 депутатів;
3) від 1000 до 2000 виборців – 14 депутатів;
4) від 2000 до 3000 виборців – 16 депутатів;
5) від 3000 до 5000 виборців – 18 депутатів;
6) від 5000 до 8000 виборців – 20 депутатів;
7) від 8 000 до 12 000 виборців – 22 депутатів;
8) від 12 000 до 20 000 виборців –24 депутатів;
9) від 20 000 до 30 000 виборців – 26 депутатів;
10) від 30 000 до 50 000 виборців – 28 депутатів;
11) від 50 000 до 70 000 виборців – 30 депутатів;
12) від 70 000 до 100 000 виборців –32 депутатів;
13) від 100 000 до 150 000 виборців – 34 депутатів;
14) від 150 000 до 200 000 виборців – 36 депутатів;
15) від 200 000 до 250 000 виборців – 38 депутатів;
16) від 250 000 до 300 000 виборців – 40 депутатів;
17) від 300 000 до 400 000 виборців – 44 депутатів;
18) від 400 000 до 500 000 виборців – 48 депутатів;
19) від 500 000 до 600 000 виборців – 52 депутатів;
20) від 600 000 до 800 000 виборців – 56 депутатів;
21) від 800 000 до 1 100 000 виборців – 60 депутатів;
22) від 1100 000 до 1 500 000 виборців – 70 депутатів;
23) понад 1 500 000 виборців – 80 депутатів.
А до 2-го читання комітет вніс зміни:
1) до 1 тисячі виборців - 16 депутатів;
2) від 1 тисячі до 3 тисяч виборців - 20 депутатів;
3) від 3 тисяч до 5 тисяч виборців - 30 депутатів;
4) від 5 тисяч до 20 тисяч виборців - 36 депутатів;
5) від 20 тисяч до 50 тисяч виборців - 46 депутатів;
6) від 50 тисяч до 100 тисяч виборців - 50 депутатів;
7) від 100 тисяч до 250 тисяч виборців - 60 депутатів;
8) від 250 тисяч до 500 тисяч виборців - 76 депутатів;
9) від 500 тисяч до 1 мільйона виборців - 90 депутатів;
10) від 1 мільйона до 2 мільйонів виборців - 110 депутатів;
11) понад 2 мільйони виборців - 120 депутатів.
Натомість на підпис Президенту пішло взагалі третє:
Стаття 16. ч. 3. Загальний склад (кількість депутатів) місцевої ради становить при чисельності виборців:
1) до 1 тисячі виборців - 12 депутатів;
2) від 1 тисячі до 3 тисяч виборців - 14 депутатів;
3) від 3 тисяч до 5 тисяч виборців - 22 депутати;
4) від 5 тисяч до 20 тисяч виборців - 26 депутатів;
5) від 20 тисяч до 50 тисяч виборців - 34 депутати;
6) від 50 тисяч до 100 тисяч виборців - 36 депутатів;
7) від 100 тисяч до 250 тисяч виборців - 42 депутати;
8) від 250 тисяч до 500 тисяч виборців - 54 депутати;
9) від 500 тисяч до 1 мільйона виборців - 64 депутати;
10) від 1 мільйона до 2 мільйонів виборців - 84 депутати;
11) понад 2 мільйони виборців - 120 депутатів.

 

Далі розмір застави який вноситься кандидатами у депутати:

Законопроект на першому та другому читанні:
для кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті ради, висунутих у територіальних виборчих округах багатомандатного виборчого округу, - з розрахунку 4 розміри місячної мінімальної заробітної плати на кожні 100 тисяч виборців відповідного багатомандатного виборчого округу.
         Проект закону який пішов на підпис Президенту:
для виборчого списку кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті ради, висунутого у багатомандатному виборчому окрузі, - з розрахунку 4 розміри місячної мінімальної заробітної плати на кожні 100 тисяч виборців відповідного багатомандатного виборчого округу.
        Тобто, якщо в законопроекті котрий розглядався на першому та другому читанні у залі ВР розмір застави складав на одного кандидата  4872 грн на 100 тис. виборців, таким чином за 42 кандидати в депутати у списку, партії довелось би викласти 204624 грн, натомість у новій "фальсифікованій" редакції за 42 депутати Партія викладе лишень 4872 грн. Різниця досить суттєва як Ви бачите.
          У проекті закону котрий голосувався у першому читанні була чиста "Пропорційна система", тобто проходить той кандидат котрий на своєму територіальному окрузі набрав найбільшу кількість голосів і в списку партії зайняв найвужчу сходинку.
        Однак, як при такій системі продавати місця? Подумали та вирішили на друге читання викласти свої ідеї у такій редакції:
для виборчих списків кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних рад та міських рад міст з кількістю виборців від 100 тисяч, визначається перша трійка кандидатів, інші кандидати розташовуються у списку за алфавітом по прізвищу та вказується територіальний виборчий округ за яким закріплюється кандидат;
для районних рад та міських рад міст з кількістю виборців від 50 тисяч до 100 тисяч визначається перша двійка кандидатів, інші кандидати розташовуються у списку за алфавітом по прізвищу та вказується територіальний виборчий округ за яким закріплюється кандидат;
для міських рад міст з кількістю виборців до 50 тисяч визначається перший кандидат, інші кандидати розташовуються у списку за алфавітом по прізвищу та вказується територіальний виборчий округ за яким закріплюється кандидат;

            Тобто не залежно від голосування партія могла фіксувати від 1 до 3 місць у своєму списку.
Однак хтось посидів почитав (Президент чи спікер) і вирішили в остаточній редакції викласти дещо інакше:
При цьому у виборчому списку місцевої організації партії визначається перший кандидат, інші кандидати розташовуються у виборчому списку в алфавітному порядку (за прізвищем), із зазначенням територіального виборчого округу, за яким закріплюється кандидат.
       Також хотілося б сказати про політичні домовленості котрі були внесені перед самим голосуванням в усній формі. Доповідач з трибуни ВР наголосив: "Політична агітація буде проходити на підставі окремого закону"... який депутати пообіцяли схвалити до початку передвиборчої компанії з метою внеможливити "гречкосійство". Однак законопроект котрий був направлений на підпис Президенту повністю відповідає положенням агітації проектів першого та другого читання.
          Той факт, що даний законопроект сфальшований є ще один не менш цікавий доказ. Після голосування Спікер ВР Гройсман на своїй сторінці в ФБ зазначив що кандидатів на посаду міських голів можуть висувати лише Партії. Через декілька днів коли Гройсман отримав законопроект на підпис його текст був відредагований - "Висування мерів міст, де більше ніж 90 тисяч виборців теж відбуватиметься тільки від партій." https://www.facebook.com/volodymyrgroysman/photos/a.149490445219878.1073741829.149481385220784/285725028263085/?type=1&theater
         А тепер головне - у версії, яка була направлена на підпис до Президента зазначається що на посаду міських голів претендують самовисуванці без обмежень за кількістю виборців у місті.
Тобто після голосування законопроект "підлампічили" в комітеті, потім його "підредактували" у Гройсман і нарешті він був "відшліфований" в Адміністрації Президента... В мене питання навіщо за нього голосували депутати?

Категорія: Мої статті | Додав: tigvip (29.07.2015)
Переглядів: 554 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar