MENU
Головна » Статті » Мої статті

Те що Нас очікує. Невеликий аналіз проекту Закону про місцеві вибори №2831-2 від 28.05.2015

      Прочитавши дане творіння еліти наших законотворців в мене виникло лише одне питання: " Де Ви були під час виборів народних депутатів?" Цей законопроект відголосок того, що повинно було вже діяти півтора року тому. Однак наші всеукраїнські обранці не забули й про себе, як завжди.
      Якщо ми візьмемо чинний Закон України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» то ми побачимо змішану систему вибору, тобто вибираючи депутатів (сільських селищних... і т.д.) ми вибирали не лише тих кого хотіли бачити, а й тих кого нам "впихували" по спискам партій, тобто голосуючи за одну достойну людини ми отримували всіх інших депутатів у подарунок. Даний законопроект нарешті ламає це питання на рівнях міських, сільських та селищних рад. Нарешті ми будемо бачити в депутатах лише тих осіб, яких самі обрали.
       В цілому Україну розбили на перспективні та не перспективні ділянки інтересів. До перспективних відносяться "території по інтересах" в яких понад 90 тис. осіб, до не перспективних відносяться ті адміністративні одиниці в яких менш ніж 90 тис. осіб. І в цьому, на мою думки, найбільший недолік даного законопроекту. Чому? А ось чому - кого цікавить невеликі містечка? Мало кого! Тому Даний проект прекрасно викладений, що до виборів в міські (сільські, селищні) ради (мажоритарна система кого обрали того отримали), однак, якщо ми візьмемо великі міста, обласні ради, що ми бачимо? Пропорційну систему! Знову ми будемо обирати наших очільників по нав'язаному списку. Звичайно, щоб це не було так явно, депутати ВР надали право подавати два списки - один мажоритарний другий одномандатний, однак це лише для замилювання очей. І головне, якщо Ви не бачите політичні сили з якими ви можете піти на вибори, відсутні умови по якім можна стати самовисуванцем! На територіальних одиницях у яких понад 90 тис. осіб не можна стати самовисуванцем, а як же законне право бути обраним? Якщо узагальнити, ми бачимо, що в невеликих містечках люди нарешті побачать тих кого вони оберуть, та зможуть їх контролювати, однак в обласних радах та у великих містах стане ще гірше, а ми всі знаємо, що умови політичних ігрищ нав'язуються з областей та обласних міст.
З позитивних моментів можна виділити зменшення кількості обираємих депутатів майже у двічі:
Кількісні межі загального складу сільської, селищної, міської, районної у місті ради в залежності від кількості виборців відповідної територіальної громади (району в місті) складають:
1) до 3 тисяч виборців – від 6 до 10 депутатів;
2) від 3 тисяч до 10 тисяч виборців – від 10 до 16 депутатів;
3) від 10 тисяч до 50 тисяч виборців – від 16 до 22 депутатів;
4) від 50 тисяч до 100 тисяч виборців – від 22 до 28 депутатів;
5) від 100 тисяч до 250 тисяч виборців – від 28 до 34 депутатів;
6) від 250 тисяч до 1 мільйона виборців – від 34 до 40 депутатів;
7) понад 1 мільйон виборців – від 40 до 60 депутатів.
      Також можна виділити нововведення, що до проведення передвиборчої агітації. Законопроектом передбачається заборонити розміщення платної політичної реклами на телебаченні, радіо та носіях зовнішньої реклами. Заборона політичної реклами на радіо та телебаченні встановлена законодавством більшості країн Західної Європи. Встановлення такої заборони змусить партійні організації та кандидатів проводити виборчі кампанії за принципом “від дверей до дверей”, сприятиме скороченню витрат партій і кандидатів на передвиборну агітацію. Законопроект також проводить чітке розмежування між передвиборною агітацією та інформуванням виборців (у тому числі передвиборними дебатами), запроваджує механізми протидії розміщенню прихованої політичної реклами. Пропонується заборонити оприлюднення чи поширення в інший спосіб результатів опитування громадської думки, пов’язаних з місцевими виборами, протягом останніх 7 днів перед днем голосування. За рахунок коштів відповідних бюджетів у законопроекті пропонується фінансувати лише виготовлення офіційних плакатів суб'єктів виборчого процесу, які використовуватимуться для інформування виборців у день голосування щодо зареєстрованих у відповідних виборчих округах кандидатів на виборах. Такі плакати розміщуватимуться у кабінах для таємного голосування у день проведення такого голосування.
         Загалом даний законопроект - крок у вірному напрямку, однак, той факт, що наші обранці все ж таки не бажають змінюватись, наштовхує лише на негативні відгуки у їх сторону.
 

Категорія: Мої статті | Додав: tigvip (31.05.2015)
Переглядів: 810 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar